Min printer vil ikke registrere patroner - Hvad gør jeg?

Årsager til at din printer ikke vil registrere patroner

Har du købt én eller flere patroner hos Pixojet, som din printer ikke vil registrere, så er der hjælp at hente i denne guide.

Årsagerne til, at en printer ikke vil registrere en printerpatron kan være mange, og det kan være yderst frustrerende, når det sker, da man som oftest har behov for at udskrive, når man bliver mødt af problemet.

Herunder kan du læse en række årsager til, at din printer ikke vil registrere én eller flere blækpatroner, og hvad du i så fald skal gøre for at løse problemet: 

Du er kommet til at installere en ny blækpatron for hurtigt, og printeren har derfor ikke nået at registrere den

Tag i så fald patronen ud af printeren igen og installér den på ny.

Patronen er ikke installeret korrekt

Tag blækpatronen ud af printeren og installér den igen ved at trykke patronen langsomt og helt ind på dens plads, indtil den låses fast. 

Der er luftbobler i patronen

Tag patronen ud af printeren og drej eller ryst den forsigtigt, imens du holder et stykke køkkenrulle eller lign. for blækudgangen, og geninstallér patronen efter forskrifterne i punkt 2. 

Blækpatronens modelnummer er ikke kompatibelt med din printer

Er du kommet til at købe én eller flere printerpatroner hos Pixojet.dk, hvis modelnummer ikke er kompatibelt med din printer, vil du desværre ikke kunne anvende patronerne i din printer uanset, hvilke løsningsforslag du forsøger dig med.

Har du brudt emballagen kan vi desværre ikke gøre noget for at hjælpe dig udover at vejlede dig i, hvordan du får bestilt de korrekte patroner til din specifikke printer. 

LÆS OGSÅ GUIDEN: Hvordan vælger jeg de rigtige blækpatroner til min printer?

Har du opdaget, at du har bestilt forkerte patroner, INDEN du har brudt emballagen, så er du velkommen til at rette henvendelse til vores kundeservice på info@pixojet.dk og informere os om, at du ønsker at returnere patronerne til os.

Vi krediterer varebeløbet for de fejlkøbte patroner hurtigst muligt efter, at vi har modtaget din returpakke.

Husk at oplyse dit ordrenummer, når du henvender dig til os.

Læs mere om vores returneringsbetingelser her

Du har installeret en brugt blækpatron igen

Fjern i så fald patronen, og erstat den blot med en ny printerpatron.

Du anvender en uoriginal blækpatron

Har du installeret en kompatibel/uoriginal printerpatron i din printer, og vil printeren ikke registrere denne, vil løsningsforslagene variere alt efter, hvem du spørger.

Retter du henvendelse til printerproducentens supportafdeling eller den fysiske butik, hvor du har købt din printer, vil du formentlig få et svar, der lyder, at du skal erstatte den kompatible patron med en original blækpatron.

Vi ved dog af erfaring, at dette langt fra er den eneste løsning på problemet
- med nedenstående løsningsforslag kan vi i 9 ud af 10 tilfælde få en kompatibel printerpatron, købt på Pixojet.dk, til at blive registreret og til at virke efter hensigten. 

Du bedes gøre følgende:

Inden brug
- Kontrollér at patronens beskyttelseshætte er fjernet
- Kontrollér at klistermærket på patronen er fjernet
- Tjek at patronen er korrekt installeret

Gennemfør en reset af din printer
1. Mens printeren er tændt, træk strømstikket ud af printeren og tag det ligeledes ud af stikkontakten. Hvis du har et USB-kabel i printeren, skal dette også fjernes.

2. Vent 5 minutter, hold tænd/sluk knappen nede i 30 sekunder (dette tømmer printerens indbyggede batteri)

3. Sæt strømstikket tilbage i kontakten igen, derefter i printeren.

4. Tænd for printeren og vent til den er helt færdig med at varme op

5. Prøv at lave en fotokopi før du tilkobler printeren til computer igen

6. Hvis det lykkes - forsøg at printe igen fra computer

Anvend printerens rense-program
Har en reset af din printer ikke løst problemet, eller har du nu held med at udskrive, men udskriftskvaliteten lever ikke op til forventningerne, så bedes du gennemføre en rensning af din printer/printerhoved ved hjælp af printerens eget rense-program.

Gennemfør en rensning af din printer med jævne mellemrum, dette sikrer optimal udnyttelse af din printer og patroner.

Når du foretager en rensning af din printer, medvirker den også til, printerdyserne ikke tørrer ud.

Sikr dig at der ikke er spærret for brugen af kompatible patroner
Nogle printere kan være programmeret til at spærre for udskrivning ved brug af kompatible patroner.

Har du stadig udfordringer med udskrivningen til trods for, at du har fulgt alle de tidligere beskrevne løsningsforslag så prøv én eller flere af følgende muligheder:

1. Print alligevel og/eller sluk og tænd printeren, både med og uden blækpatronerne i printeren.

2. Tryk og hold reset, ok, print og enter - knapperne nede i 5-10 sek. og print igen.

3. Gennemfør et rense-program under printerindstillinger via din computer.

4. På bagsiden af de fleste blækpatroner sidder en lille chip, som printeren registrerer patroner med. Tør eventuelt denne af for urenheder med en tør klud el. papir.

5. Kør et kalibrerings-program og/eller juster blækpatron-program via din computer.

6. Sæt evt. din gamle patron i printeren, udskriv en side og sæt den kompatible i.

7. Træk strømstikket ud af printeren og lad printeren være koblet helt fra strøm i 5 min. Sæt herefter strøm til printeren igen og start printeren.

8. Hvis printeren ikke kan registrere patronerne, så prøv at montere de gamle patroner og udskift patronerne én efter én og se, hvilken patron, som aktiverer fejlmeddelelsen.

Slå den automatiske firmware opdatering fra
Har du en printer, som opererer via blækserierne HP 302, HP 303, HP 304, HP 953 og HP 903, kan du i mange tilfælde være nødsaget til at slå den automatiske firmware opdatering fra, inden du installerer de kompatible printerpatroner; ellers vil patronerne med stor sandsynlighed ikke kunne blive registreret.

Se og læs her hvordan du slår den automatiske firmware-opdatering fra

Mange HP-printere, som opererer via disse populære blækserier, er fabriksindstillede til løbende at opdatere firmwaren for bl.a. at spærre for brugen af kompatible blæk- og farvepatroner, så forbrugere tvinges til at anvende de dyre, originale printerpatroner og HP selv kan få glæde af blæksalget. 

En de-aktivering af den automatiske firmware-opdatering har ingen betydning for udskriftskvaliteten eller printerfunktionerne. 

Vil din printer ikke registrere dine printerpatroner, selvom du har fulgt alle løsningsforslagene i denne guide, så bedes du kontakte vores kundeservice på info@pixojet.dk med nedenstående oplysninger:

-    Dit ordrenummer
-    Din specifikke printermodelserie
-    Et billede af fejlmeddelelsen eller et billede af en prøveudskrift
-    Et billede af udskriften af diagnosticeringsrapporten

 

{if $general.languageIso == "DK"} {literal} {/literal} {/if}